NEWSLETTER #7
22/03/2021

Zbývá přesně jedenáct měsíců do otevření nového prostoru na kulturní mapě Prahy. #KunsthallePraha

AKTUALITY

THE MAKING OF KUNSTHALLE PRAHA


MAIL ART PROJECT

POZORUHODNÉ PŘEDMĚTY POŠTOVNÍHO UMĚNÍ

Madagaskarský umělec Joël Andrianomearisoa se ve svém projektu obrací k praxi hnutí Mail-artu. Ze svých ateliérů v Paříži a Antananarivu zasílá díla vyrobená z úsporných materiálů současnosti. Předměty se tak stávají dočasnou součástí právě vznikající Kunsthalle Praha. Všechny dávné vášně a budoucí tužby zachycené fotografickým duem shotby.us můžete sledovat na našem instagramovém profilu.

Více o projektu, provázaném s tajemným nápisem na fasádě budovy, se dozvíte od kurátorky Christelle Havranek.


ROZHOVOR

Jan Schindler, architekt

OTEVŘÍT PROSTOR LIDEM A UMĚNÍ: ROZHOVOR S ARCHITEKTEM JANEM SCHINDLEREM

Stojí v čele rekonstrukce bývalé Zengerovy trafostanice, budoucího sídla Kunsthalle Praha. Architekt Jan Schindler říká, že jeho hlavním cílem je budovu otevřít lidem a umění. V rozhovoru s ředitelkou nové kulturní instituce, Ivanou Goossen, mluví o provázanosti uměleckých a architektonických forem, o nepostradatelné empatii, ale také o výjimečnosti prvorepublikové společnosti.

Narodil jste se v roce 1968 v Západním Berlíně, na „ostrově Západu“ uprostřed východního Německa. Shodou okolností ve stejné době, kdy se v Československu dávalo do pohybu Pražské jaro, které skončilo invazí Sověty vedených armád a tanků. Začínalo období represe, tzv. „normalizace“, která trvala přes dvacet let. Ovlivnily vás nějak tyto události?

Moje matka pochází z Berlína a otec je Čech. Já jsem se narodil v únoru 1968, což byla krásná doba „Pražského jara“. Lidé byli plni nadějí a inspirace – točily se úžasné filmy, vznikala skvělá umělecká díla, působilo to dojmem vstávání z popela. Krátce po mém narození se rodiče rozhodli přestěhovat se zpátky do Československa, protože to byla opět svobodná a liberální země. Bohužel to trvalo jen krátce… Číst více


UMĚNÍ V IZOLACI

SILNÁ VŮLE STANISLAVA KOLÍBALA

„Tím, že jsem nemohl být v kontaktu s uměleckými směry ve světě, vytvořil jsem si svou osobní paralelu,“ vzpomíná umělec Stanislav Kolíbal v nové epizodě dokumentárního cyklu. Osudy umělkyň a umělců v době totality představují společně Kunsthalle Praha a Paměť národa. Číst více