Rezervujte si své místo na exkluzivních komentovkách Kinetismu
15/03/2022

Jak elektřina proměnila uměleckou praxi od počátků 20. století do současnosti? Odpovědi přinesou komentované prohlídky výstavy Kinetismus: 100 let elektřiny v umění s kurátorkami Christelle Havranek a Lívií Nolasco-Rózsás. Uskuteční ve středu 16. a v pátek 18. března 2022.

Kinetismus s Christelle Havranek

Komentovaná prohlídka výstavy s Christelle Havranek, hlavní kurátorkou Kunsthalle Praha, se uskuteční ve středu 16. 3. 2022 od 19:00 v českém jazyce. Prohlídka startuje v daný čas v prostorách lobby Kunsthalle Praha. 

Svůj magisterský titul získala Christelle Havranek na univerzitě Rennes 2 v oboru dějiny a kritika umění, kde obhájila práci Kubismus a architektura v Čechách. V letech 1999—2016 pracovala jako kurátorka a vedoucí programů galerie a kina Francouzského institutu v Praze.

Od roku 2016 je pověřena vedením dramaturgie Kunsthalle Praha, kde mezi její kurátorské projekty patří: site-specific instalace TransFormace Pešánek/Díaz (2017), Exit the Loop Adély Součkové (2018), Lehkost Aliony Solomadiny (2020), Překlady všech našich dávných vášní a budoucích tužeb Joëla Andrianomearisoa (2021), Kabinet elektrických kuriozit Marka Diona (2021) a performativní večer Living Kunsthalle (2019), jehož se zúčastnili Hicham Berrada, Lina Lapelyté, Haroon Mirza, Adéla Součková, Roman Štětina a Xavier Veilhan. 

Kinetismus s Lívií Nolasco-Rózsás

Komentovaná prohlídka výstavy s nezávislou kurátorkou a vědeckou pracovnicí Lívií Nolasco-Rózsás se uskuteční v pátek 18. 3. 2022 od 17:00 v anglickém jazyce. Prohlídka startuje v daný čas v prostorách lobby Kunsthalle Praha. 

Lívia Nolasco-Rózsás působí od roku 2006 jako nezávislá kurátorka mezinárodních výstav v institucích, které se soustředí na média současného umění a průniky různých disciplín. Patří mezi ně např. ZKM | Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe, Chronus Art Center v Šanghaji, Tallinna Kunstihoone v Tallinnu nebo Műcsarnok Hall of Art v Budapešti.

Kurátorsky připravila tematické výstavy vyvolávající otázky ohledně genealogických a sociálních dopadů globální výpočetní techniky a počítačového kódu či elektronického sledování demokracie. Od roku 2019 se v rámci výstavního prostoru Akademie výtvarných umění v Lipsku zabývá výzkumem virtuality a jejích dopadů v oblasti kurátorských studií. Pracuje jako vedoucí mezinárodního kolektivního projektu Beyond Matter v ZKM | Karlsruhe — iniciovala zde výzkum, do něhož se mj. zapojily pařížské Centre Pompidou či finská Univerzita Alvara Aalta. 

Foto: Lukáš Masner, Vojtěch Veškrna